2011-08-12

Trött på att vara trött!

Nu har ungarna lämnat mig och Alice en vecka framöver igen. Känns alltid lika tomt. Nästa gång dem kommer hit så stundar skolstart för dem, ska bli skönt med lite mer rutiner igen. Har blivit lite väl sena nätter för sonen som är hopplös att få upp ur sängen. Själv skuttar jag upp ur sängen på morgonen, även om skuttar är lite att ta i. Jag masar mig upp iaf för att gå ut med hunden. Sen är det lönlöst att somna om igen. Ibland har det blivit en tupplur på dagen, fast det händer inte så ofta. Något som jag är varje eftermiddag är trött, då börjar jag räkna ner tiden tills jag får gå och lägga mig för natten. På sommaren ska man ju vara pigg, det är något jag inte har känt mig på ett tag. Kanske är åldern, vad vet jag! Tänker passa på att njuta av solen och de fina dagarna som är kvar av denna sommaren. Även om de kanske blir lätt räknade. Det skrämmer mig lite inför hösten/vintern, om jag redan nu är trött och hängig... hur illa kommer det inte bli sen då? Hemska tanke! Får se till att hitta på saker som piggar upp mig, röra på mig och få i mig en massa vitaminer. Gå ner några kilo på kuppen hade inte skadat. Sex är väl också en bra motion om jag inte missminner mig, fast då gäller det att hitta sig någon man vill ha det regelbundet med också. Hihihi

I dag har jag varit och hälsat på en gammal klasskompis som bor bara en liten bit ifrån mig. Joakim hade bakat en god sockerkaka, fast den smulades bara isönder när han skulle skära i den. Vi satt och fikade på hans lilla mysiga balkong och njöt i solen. Bättre kunde man inte ha det. Pratade om allt möjligt och tiden går alltid så fort när vi umgås. Många minnen dyker upp och några har jag helt glömt bort tills han påminner mig. Vi skrattar lika mycket ihop nu som vi gjorde i tonåren. Skönt att vi fungerar så bra ihop även idag, trots att vi inte har umgåtts på så många år. Min mysiga Börje ♥ Han var rena svärmorsdrömmen enligt min mamma. Hahahaha



Nu har jag fått städat undan lite här hemma och dammsugit. Så nu blir det en lugn kväll och jag ska se till att krypa till kojs i vettig tid. Ska försöka läsa ut boken jag håller på med nu, är inte så många kapitel kvar.

Ha nu en trevlig helg och var rädda om er

Postat i Min vardag | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: