2011-08-10

Efter regn kommer solsken




Vilket jäkla väder det har varit idag. Det har vräkt ner så mycket så det har varit sjöar av vatten överallt, varken brunnar eller gräsmattor har hunnit svälja allt vatten. Sen har det även haglat och åskat. Var inte så kul att jag var tvungen att sticka till biblioteket för att fixa några kopior som skulle skickas in till FK. Det vräkte ner och även om man hade paraply så var man genomblöt. Sen blev det väl inte bättre av att en jäkla bilist var tvungen att köra förbi mig så fort så han skvätte ner mig med världens vattenkaskad. Idiot!!
Temperaturen har fallit rejält ute och nu är det faktiskt kallt. Perfekt väder för en myskväll i soffan.

Min älskade syster blev singel i går kväll, idag har hon skrivit ett så fint inlägg i sin blogg. Jag blev så rörd när jag läste det hon skrivit. Hon är även kreativ i sitt sätt att skriva. Jag hade hoppats på att det var hennes blivande man hon hade träffat. Men så var det inte. Nu är jag inte ensam om att vara singel i familjen längre, fast Bea är ju också singel sen ett tag tillbaka. I gengäld till henne som dejtar för fullt, olika objekt, så orkar jag inte engagera mig i dejtande. Usch, jag orkar faktistk inte lära känna någon på nytt. Även om jag inte skulle tacka nej till om jag föll för någon så lider jag inte av att vara ensam. Det får bli som det blir.
Vill ni läsa min systers rörande blogginlägg så klicka här


Man behöver inget förhållande för att bli lyclklig, men det är en något som sätter en guldkant på tillvaron. Man är sin egen lyckas smed, heter det ju. Se till att trivas med ditt liv så faller även allt annat på plats, till sist. Synd bara att man inte tar åt sig av sin egen visdom många gånger. Man lär så länge man lever, bästa är att bara göra samma misstag en gång. Och växa med det.

Kram på er ♥

Postat i Min vardag | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: