2009-11-14

Vilken slapparhelg!!

Pratade med min bästa vän Lenita i går kväll och, som vanligt, så varade telefonsamtalet i flera timmar. Vi är hopplösa när vi sätter i gång och babblar. Haha
Ikväll jobbar hon på Dubliner, funderar lite grann på att åka dit och överraska henne. Men vet inte om jag orkar fixa mig för att ge mig ut i ruskvädret. Får se hur jag gör...

Hittills har jag banne mig bara tagit det lugnt, bestämde mig i går redan att jag skulle skita i klockan och inte känna dåligt samvete för att jag skulle sova länge i dag. Fastnade i boken jag läser och somnade nog framåt fyra i morse, vaknade sedan vid tolv. Var uppe en stund och åt frukost, sen läste jag mer och sen somnade jag om på eftermiddagen. Pinsamt att erkänna det här inne!! Men jag kände att jag behövde sova ut ordentligt, nu när även tandvärken hållit sig lugnare.
Så i dag har jag inte varit vaken speciellt många timmar, dom sista två timmarna fastnade jag framför en film. Sitter forfarande i nattlinnet och lyssnar på regnet som smattrar mot rutorna. Tänker inte ens ha dåligt samvete över att jag inte gjort något nyttigt alls i dag, jag är barnledig och kan göra vad jag vill.

Tänkte sätta mig och titta på en skräckis om en stund som jag inte sett innan. Önskar jag hade sällskap att kura mig med i soffan bara. Tanken slog mig faktiskt i går kväll, vad mysigt det hade varit att krypa ner brevid sin käraste i sängen. Somna tryggt i hans famn och sen även vakna där. Lagat en mysig frukost och myst med i sängen. Sen kunde man ha aktiverat sig med annat ett bra tag efter det. Haha. Önsketänkande. Som jag sa till Lenita i går, när hon frågade hur det går med killarna, så känner jag mig fortfarande väldigt nöjd med singeltillvaron. Ibland kan man sakna någon men jag känner även att jag inte orkar lägga ner energi på att lära känna någon ny just nu. Är väl medveten om att Mr Big inte kommer knacka på min dörr, men jag orkar ju fan inte behöva ge mig ut och hitta på saker heller. Jag känner mest för att kura hemma nu. Skulle underlätta om man kunde beställa honom på postorder. Haha. Jag vet ju exakt vad jag vill ha. Vet ni någon sida så hojta. Hehe

Nu ska jag koka mig lite thé och sen ska jag mysa till det under min fleecefilt i soffan. Tända lite ljus och bara mysa. Tänker bara göra saker jag känner för denna helgen. Utan dåligt samvete. Humöret är så mycket bättre och det kan bero på att min pms har lagt sig igen. Nu känner jag att jag kan njuta av hösten, i går när det snöade så kände jag sådan glädje. Önskade verkligen det skulle lagt sig så jag kunde lekt lite i snön. Haha. Jag är som ett stort barn och vill ut och göra snögubbar, snöänglar och snölycktor. Tänk så lite det behövs för att känna sig glad..
Postat i Bara Jag | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Berth

Som om du läst mina tankar, nog för att jag är en sexgalning :) men saknar just nu närheten mer, som du skrev få krypa ihop i soffan med sin käresta och njuta av en film tätt ihop, bah så mysigt det låter :)



Låter annars som om du har en skön helg inplanerad, inget fel på att bara slappa lite, behövs ibland helt klart.

2009-11-14 (22:16:56)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: