2009-05-18

Fin början på veckan !!!

Blev väckt av att telefonen ringde tidigt i morse, det var grannen Jurgen. Han bad mig gå ut och titta till min bil !! När han skulle röka på altanen så hade han sett att det satt någon i min bil och han undrade vad jag gjorde uppe så tidigt. Haha. Då helt plötsligt så kliver en stor rakad kille i mc jacka ut och släpper ut sin hund från baksätet !! MIN BIL !! Sen promenerar han helt lugnt iväg.
Jag fick slängt på mig en jacka och ut till bilen, inget hade blivit förstört eller taget. Snacka om tur. Syntes inga som helst spår att han skulle försökt tjuvkoppla den heller. Har ingen aning om vad han var ute efter och sen var det ju redan ljust ute så det förvånar mig att man ger sig på andras bilar då. Med tanke på hur trafikerad vår gata är här. Funderar på om han bara tillbringat natten där i skydd från regnet, vad vet jag. Trevligt område jag bor i... men jag trivs faktiskt här och har inga som helst planer på att flytta.

Nu är Bea i skolan och ska göra ett prov i näringslära, sen kommer hon tillbaka hit och stannar någon timme innan hon åker till Floda igen. Själv måste jag sätta mig och fixa iordning några papper som jag ska skicka iväg. Det är så segt att få tummen ur att göra vissa saker. Just nu är det altanen som lockar eftersom solen är framme. Kanske kan sola en stund först INNAN jag ska fixa det andra. Man måste ju passa på medans solen är framme. Undanflykter är alltid bra.

Jag skrev ju ett inlägg i lördags om att jag är irriterad på en viss person. Jag vet inte om det är rätt att skriva om det här när inte personen i fråga kan försvara sig. Det är bara det att jag börjar fundera på om hon har någon personlighetsklyvning, för ena stunden är hon jättetrevlig och andra stunden så säger hon inte ens hej när jag kommer. Skulle det vara så att jag säger något eller frågar så svarar hon inte ens. Tycker det är dålig stil och även om hon inte tycker om mig så kan man väl bete sig vuxet. Jag pratar om exets sambo. Vad är hon orolig för ?? Det var jag som lämnade honom och då är det väl knappast troligt att jag skulle vilja ha honom tillbaka. Nu är det tyvärr så att vi kommer ses ibland när det gäller hämtning eller lämning av barn och då kan man åtminstone vara artiga mot varandra. Det är inte för mycket begärt. Det värsta är att hon är sådan även när jag inte är där, lider verkligen med mina barn som måste leva med det varannan vecka. Hoppas hon ändrar sig för jag tänker inte hålla tyst längre. Jag kommer vara öppen mot exet om detta och till sist kommer jag säkert ställa henne mot väggen om inte han gör det. Oavsett vad jag tycker om folk så bemöter jag dom som jag själv vill bli bemött. Det handlar om respekt och det har jag blivit uppfostrad till. Så var det med den saken.

Nu ska jag slinka ut på altanen med en bok en stund. Sen är det dax att sätta igång med dagens måsten.
Ha en bra vecka.
Postat i Nu är jag ARG !! | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: