2009-05-19

Ett nej är ett NEJ !!

Blir helt knäpp på folk som inte fattar vad ordet nej tack innebär. Fatta att jag inte ÄR intresserad då !! Vad jag syftar på just nu för stunden är ett telefonsamtal nyss. Det andra för dagen från något företag.
Första var 3 som ringde mig till mobilen, det säger jag inget om för han ringde för att berätta att han är min personliga kontakt där och att min förra har slutat. Men samtidigt så ville han, självklart, ge mig något erbjudande. Nu har jag och barnen nya abonnemang där så det var inte aktuellt med någon mobil, nu gällde det internet. Jag kunde få en bärbar minidator med internet för strax under 400 kronor. Har sett reklamen för det på teve dom sista dagarna. Förklarade att jag redan har en dator, fast stationär, som jag är nöjd med. Då tyckte han att det kan vara vettigt med en bärbar för min del också, om inte annat när det är semester och man behöver trådlöst internet. Haha. Jag tänker väl inte åka mer än dagsturer så det är inget som jag känner att jag har behov av. I så fall kan jag väl lika gärna använda min mobil om så vore. Är inte SÅ beroende av att jag måste ha tillgång till dator när jag inte är hemma. Någon måtta tycker jag allt att det kan vara. Tackade nej och sa att jag redan är kund hos Bredbandsbolaget och tänker fortsätta med det. Tror till och med man har en bindningstid automatiskt när man är kund där. Kommer inte ihåg hur det är. Men då erbjöd han sig att jag kunde få detta gratis tills bindningstiden var slut. Varför det ??? Jag vill inte ha så långsamt internet som dom har, max 7 mb, när jag har upp till 24 just nu.

Det andra samtalet kom nyss när jag väl kommit hem, då var det till hemtelefonen. Då var det något företag som säljer naturläkemedel mot både det ena och andra. Sa vänligt men bestämt att jag inte var intresserad, trots det ville han skicka hem saker till mig som inte skulle kosta mig något. Det är nämligen inget fortsatt köptvång osv.
MEN JAG ÄR INTE INTRESSERAD, FATTA !! Han lyssnade inte på det örat så jag slängde på luren till sist. Knäppskallar som inte fattar ett nej.
Nog om trista telefonförsäljare, vet att ni bara gör ert jobb, men lär er acceptera att man inte vill köpa något. Kommer inte svara på telefon när det kommer upp sådana konstiga nummer längre. Orkar inte med skiten helt enkelt.

Idag så har jag varit och shoppat lite, trots att jag egentligen är barnledig så följde alla tre barnen med. Först köpte jag en födelsedagspresent till sonen som fyller år nästa vecka.
Sen var det Nines tur att få något i klädväg och hon hittade ett tufft linne på Carlings. Provade lite kläder själv men döttrarna höll inte med min smak så jag struntade i att köpa tunikan och linnet jag fastnade för. Istället så köpte jag mig en ny eyeliner, mascara och läppglans. Döttrarna fick foundation och läppglans. Sen köpte vi snygga trosor och leggins på Gina Tricot. Jimmy köpte bara ett deospray, kläder ville han inte ens prova. Nu blir det inget shoppande mer denna månaden. Själv tänker jag hålla utkik efter någon rea när det gäller lite nya kläder till mig själv.

Sitter och funderar på om jag ska färga mitt hår eller inte. Hade ganska mörkt men nu har solen gjort lite ljusare slingor i det. Det kanske blir för varmt när solen ligger på när man är mörkhårig, kommer ju bli en hel del dagar på stranden när den tiden kommer. Kanske ska vänta till hösten kommer innan man gör det igen. Bara jag inte får gråa hår. Haha.

Nu får det vara färdigskrivet för denna gången. Och till alla telefonförsäljare säger jag bara, RING INTE MIG MER !!

Postat i Nu är jag ARG !! | Comment (4) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anki

Hemligt nummer? Bytte till det när jag var i Sverige för att jag var så förbaskat trött på telefonsäljare trots Nix. Och nu är jag i Tyskland så nu kör jag kortet "jag förstååår bara inte tyska" när de för en gångs skull ringer - vilket är sällan eftersom jag även här har telefonnummer som inte är med i katalogen.

2009-05-20 (14:10:16)

Postat av: Anki

Och även om du skulle på lång sammanhängande resa: Semester är till för att vila upp sig och ha kul, inte för att sitta framför datorn. Stå på dig! :-D

2009-05-20 (14:13:53)

Postat av: Sari

Visst kan de va jobbiga! Ett tips; ring NIX på telnr.020-277000 från den telefon du vill få spärrad.Det är gratis o du slipper bli arg på budbärarna mer...;-)

Ha en skön helg,Sabina! Kram kram

2009-05-20 (14:16:01)

Postat av: Sari igen

Haha,såg nu i ett tidigare inlägg att du faktiskt HAR anmält dig till NIX!O de ringer ändå!!!? Tycker du ska tala om för dem vilket företag som då bryter mot reglerna...man blir ju förbannad! Jag kan själv bli galen på detta o svarar väldig sällan på vanliga telefonen.

Men värre e det när de börjar skicka grejer till en utan att de ens har ringt o man automatiskt blir "kund".Fick hjälp av Almänna reklamationsnämnden för en stund sedan om ett sådant ärende....

2009-05-20 (14:25:32)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: