2009-03-27

Aldrig mer !!!!

Nu känner jag mig mer kapabel att skriva igen. Varför jag inte orkat tidigare är för att jag blev sjuk, så himla typiskt. Har åkt på en luftrörskatarr som heter duga och självklart med en seg förkylning. Kände redan i tisdags morse att något var på gång men hann inte varken tänka eller känna efter riktigt medans Jenna och jag fixade i hennes lägenhet.
Vi fick gjort riktigt mycket, packade upp dom sista kartongerna, målade, satte upp kakeldekor och städade. Resultatet blev riktigt fint och det kommer jag lägga upp bilder på här i slutet av inlägget.
Sen på kvällen blev det fest, då var jag redan så slut och mådde skit. Jag var med på förfesten uppe hos syrran och den blev riktigt lyckad trots att jag höll på att hosta sönder lungorna. Vi var tre tjejer och tre killar, blev en del groggande och kackel om allt möjligt. Sen när klockan var 1.30 så skulle syrrorna ut, jag försökte få dom att stanna hemma med tanke på att dom få ställena som hade öppet skulle stänga klockan 3. Självklart så lyssnade dom inte på sin kloka storasyster, själv ville jag bara gå och lägga mig eftersom jag mådde urk. Nästa gång tänker jag inte ge med mig, inte med tanke på hur resten av natten gick.
Kan inte ta upp allt här med tanke på att det inte var JAG som ställde till det. Men jag kan berätta så mycket som att jag blev väckt närmare fyra av att det bankade på min ytterdörr. Det var syrran Joanna som behövde hjälp med Jenna som mådde dåligt. Kom upp till en lillasyster som hade fått en riktig snefylla. Försökte prata med henne och få henne i säng. Men först ville Jenna gå på toaletten, fick släpat in henne dit och blev kvar en bra stund på toaletten medans hon pratade en massa rappakalja. När jag tänkte låsa upp toadörren för att vi ska gå ut så slänger jag en blick bakåt mot henne och får se hur hon ramlar baklänges ner i badkaret. Kan lova att det var en smäll som säkert hördes i hela huset. Jag tyckte det såg ut som hon slog i huvudet i badkarskanten och kaklet. Men det var tydligen armen som fick sig en rejäl smäll, vilket illvrål... vilket liv överhuvudtaget !! Stackars grannar. Fick slitit upp dörren och bett en av killarna om hjälp för att få upp henne. Tog en lång stund innan vi fick lugnat ner henne och kollat armen så den var hel. Hon har massor av blåmärken lite överallt nu efter den smällen. Tur att hon inte minns det. Haha.
Jag var rejält irriterad på allt och alla eftersom jag själv mådde piss och var helt slut. Ville bara gå och lägga mig. När hon lugnat ner sig så lämnade jag partyprissarna och gick ner för att lägga mig. Tog inte lång stund innan Jenna hade lyckats raggla sig ner till min lägenhet. Hon ville sova hos mig i stället.
Det hände så mycket konstigt denna natten som jag inte får lov att ta upp för systrarna. Kan förstå dom eftersom det är pinsamt för dom. Så jag kan inte bjuda på alla smaskiga detaljer.
Men det är två citat som kommer stanna kvar i min hjärna en lång tid framöver.
Nummer ett ; Hur många har du sex med samtidigt egentligen ??? (Kan inte uppge vem som sa det eller varför)
Nummer två ; Det har jag inte alls gjort !! (Jennas kommentar till allt jag sa till henne på natten. Även när jag förklarade skälet till varför hon hade så ont i armen och jag berättade att hon ramlat i badkaret.)

Nu har jag systrarnas ord på att jag får sätta stopp för sådant här festande när jag ser att det går överstyr. Och jag ska inte bry mig om att dom blir sura på mig just då heller. Jag tänker sätta mig på dom i så fall och sätta fast dom i handbojor om det så krävs. Tur att jag dricker med förstånd i alla fall. Haha. Nu drack jag bara några groggar den kvällen så jag var inte full heller. Men eftersom jag fick ta hand om fyllekajor tills klockan var typ sju på morgonen och sen vågade jag inte somna för att Jenna mådde så dåligt, så kunde man tro att jag själv hade baksmälla med den huvudvärken jag hade. Var ju sjuk så det kanske berodde på både det och ingen sömn.
Nu orkar jag inte skriva mer i dag, hostar hela tiden och näsan rinner konstant. Skriver när jag mår bättre igen.
Lägger upp bilder från Jennas lägenhet, men inga bilder från festandet eftesom det är något vi vill glömma. Blir även några bilder från dagen efter när jag tar bilder på systrarna när dom har baksmälla i solen.




Här städas det för fullt inför kvällens bravader.



Se så mysigt vardagsrummet blev när allt var klart.



Detta är i Jennas sovrumt, kolla in vilket läckert skoställ hon har byggt själv till sina partyskor.



Här är den nya sängen, riktigt skön att ligga i.



Här är hallen, kolla den vågiga tapeten som hon har som fondvägg. I love it !!



Här är det stora underbara köket, det vill jag också ha !!



Här är kakeldekoren som jag roade mig med att sätta upp, vilken skillnad det gör på vita kakelplattor.



Jenna försöker hitta något snyggt att sätta på sig till kvällen.



Här är fyllekajorna dagen efter, dom pratar på telefon med varandra. Haha. Tokstollar !!



Tror Joanna behöver gå på toaletten. Hihihi. Söt du är !!



Jenna njuter av värmen... och av minnesförlusten. Haha.




Postat i Party, party | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anne

Ha ha..där går d vilt till! :) Hoppas du kryar på dig nu! Skulle vara kul o träffa dig nån gång, det var så länge sen. Kram

2009-03-28 (17:48:08)

Postat av: Madelene

Kul att du äntligen lägger upp bilder, så man får relatera till personerna i dina historier! Toppen :)

2009-04-03 (23:05:53)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: