2009-06-17

Helvetes Jävla SKIT !!

Vad är det för fel på sidhelvetet nu då ?? Jag blir galen !!! Hade redan skrivit ett långt inlägg som jag sparade och publicerade. DEN försvann !! Verkar som allt som bara kan gå fel, går fel i dag...


Jag är såååå irriterad som man kan bli. Undrar om det ens var meningen att jag skulle gå upp i dag. Ska jag trösta mig med att det finns dom som har det värre ?? Vad hjälper det mig när det är jag som drabbas, trots att det handlar om materiella ting just nu.


Vad är det som har hänt då ?? Jooo det ska jag berätta nu, utan att skriva ner alla fula ord som jag rabblar på just nu. MIN BIL HAR BLIVIT STULEN ! I NATT !!

Idioter som ger sig på en som redan ligger, sparka lite till så är ni snälla !! Varför väljer man en bland dom äldsta bilarna på parkeringen kan jag undra. Jag är ensamstående och har bara tillgång till en bil. Eller ska jag säga hade nu då !!


Sista gången jag såg bilen var vid tvåtiden i natt, sen sov jag gott fram till klockan elva i förmiddags. Eftersom det är så fint väder så slank jag ut på altanen direkt för att njuta i solen. Reflekterade då att parkeringen var helt tom och undrade över var alla höll hus som bor i huset. Men puckad som jag är så tänkte jag inte på att även MIN bil inte var där. Gottade mig i solen en timme, kände mig nöjd med livet och att det snart är midsommar.

Ställer mig upp för att ta ett bloss och märker att grannen har kommit hem för att hennes bil står parkerad. Då hajar jag till och märker att det är något som fattas. MIN BIL !! Först då märker jag att den är borta. Rusar in till grannen för att fråga om hon sett min bil. Hon hade tydligen märkt att den var borta vid sjutiden i morse och funderat över vart jag tagit vägen så tidigt. Då skrattade jag mest för att det var så löjligt komiskt. Nu är jag mest förbannad och ledsen. Min bil, som verkligen betyder så mycket frihet för mig. Nu blir allt så jäkla mycket besvärligare.


Efter det har jag ringt både polisen och försäkringsbolaget. Nu är bilen efterlyst och om den inte kommer tillrätta inom 30 dagar så ersätter försäkringsbolaget mig för bilen. Nu är jag riktigt glad över att jag har den halvförsäkrad, täcker ju stöld då. Med min vanliga tur så är väl bilen totalförstörd och ligger i botten av älven. Fan vad jobbigt att behöva leva i ovisshet OCH utan bil när man är van att ha den. Sen klarade den besiktningen utan större fel och jag hade glatt mig åt att ha en bra bil året ut. Skulle bara byta olja och filter som låg i bagaget, det lär ju vara borta nu. Men vad som gör mig mest ledsen är en miranda nalle som hängde i bilen, låter kanske löjligt men den var viktig och värdefull för mig. Jag fick den av min lillasyster när jag klarade körkortet för snart sju år sen. Älskar ju dom nallarna och utöver min lilla samling i sovrummet så har jag ju även en tatuering på armen. Jaja, sånt är livet.


Nu vet jag inte hur jag ska hinna fixa allt som jag skulle innan midsommar, krävs ju en bil för det !! Så jäkla typiskt. Blir så förbannad på folk som inte kan skilja på mitt och ditt. Hur fan är ni uppfostrade !! What goes around, comes around. Hoppas det stämmer.


Hoppas att ni läsare har det bättre än mig i dag. Visst är väl livet helt fucking underbart !!

Postat i Nu är jag ARG !! | Comment (5) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Mickan

Skickar massa kramar!!

2009-06-17 (19:02:20) www http://diitoo.blogspot.com

Postat av: Anne

Fy fasen för såna typer! Hoppas det ordnar sig för dig me bilen. Hoppas ni får en bra midsommar ändå. Kramar Annne

2009-06-17 (19:30:37)

Postat av: bra

Ännu ett fantastiskt bidrag till mänsklighetens litteraturarv. Du bör få nobelpriset rakt av.

2009-06-17 (23:56:13)

Postat av: Sassa

Oj, hoppas den sista va positivt menat och inget annat. Tack för omtanken både Mickan o Anne. Trevlig midsommar på er.

Kram

2009-06-18 (00:08:20) www http://bitchqueen.blogg.se/

Postat av: Ann-Katrin

KRAM!!!

2009-06-18 (00:34:11) www http://padistans.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: