2008-11-14

Misshandel.

Var med dotter nummer två i skolan i onsdags, då fick jag ett samtal som jag väntat på i ett år nu. För ett år sen blev jag misshandlad utanför huset där jag bor. Personen som misshandlade mig hade jag träffat några gånger. Jag fick ta emot slag som gjorde att ena trumhinnan sprack och det började blöda. Sen var jag ganska blåslagen i ansiktet också. Polisen kom och personen kunde gripas, efter det har jag inte hört någonting. Vad blev det för efterverkningar för min del ? Hörseln på höger öra försvann nästan helt och jag känner mig otrygg. Har varit ett jobbigt år när jag inte vågar gå ut ensam, framför allt inte när det är mörkt. Men även på dagtid så känner jag mig otrygg om någon kommer gående bakom mig eller om jag går förbi någon som inte verkar vara normal. Oavsett jag är ensam hemma eller inte så har jag alltid ytterdörren låst, sen drar jag ner alla rullgardiner när det mörknar ute.
Nu ska det tydligen bli rättegång och det känns som allt rivs upp på nytt, jag kan erkänna att jag är rädd för att möta den killen öga mot öga och vad han kan göra. Bad om att inte behöva möta honom vid en rättegång när jag ska prata, hoppas det blir så. Kriminalarn kunde inte garantera något. Sen kom frågan upp om vad jag ska ställa för skadeståndsanspråk, hur fan ska jag kunna sätta ett pris på min hörsel !!! Är det ljud runt omkring mig och jag ska lyssna på en person som pratar med mig så hör jag väldigt dåligt. Blir att jag säger va i tid och otid, det är inte kul. Går jag ut på någon klubb så måste jag ha öronproppar för att inte bli helt knäpp. Höga ljud är svårt för mig.
Nu vill jag bara att allt ska vara överstökat och försöka gå vidare, inte lätt när allt tar sådan tid.

Varför jag tar upp detta nu är för att dotter nummer två blev misshandlad i skolan i går. Detta är för jävligt !! Tjejen som gav sig på henne är lika gammal som dottern. Dottern fick ta emot flera slag i ansiktet, resultatet sprucken läpp och nässkador. Massor av hårtussar som slets bort från huvudet. Dottern var blodig i hela ansiktet från ögonen och ner. Men det jag tror är värre än smärtan är nog rädslan hon känner nu. Den tjejen som utsatte henne för detta är en tjej som min dotter har känt i sex år !! Vad är det för fel på människor ?? Även om skador läker för det mesta så kommer rädslan alltid att finnas kvar, att bli misshandlad är fruktansvärt. Hur fan är en människa funtad som kan göra något sådant...
Vi stack i alla fall till polisen och gjorde en anmälan om misshandel, vad som kommer hända är en bra fråga. Tjejen är också 15 år som dottern och inte myndig. Polisen förklarade att sociala myndigheterna kommer kopplas in, men det är dom ju redan när det gäller den tjejen. Sen är det upp till åklagarn vad som kommer hända med tjejen. Eftersom hon har gjort så mycket innan redan och klarat sig utan några som helst påföljder så lär hon komma ur detta också. Den flickan är en fara för sin egen familj och omgivning så jag hoppas hon får hjälp och dom skickar henne till någon anstalt. Hade varit det bästa för inget har hjälpt henne hittills. Hur många chanser ska hon få ?? Hon bevisar ju gång på gång att inget har hjälpt, dvs bara haft samtal. Jag kan yttra mig om detta eftersom jag känner familjen väldigt väl och har levt väldigt nära dom. Ta bort henne helt från denna delen av landet, ge hennes familj och alla andra runt omkring lite frid. Nu får det vara nog !!

Så nu har jag inte bara min egen misshandel att tampas med, måste även stötta dottern en väldigt jobbig tid framöver. Jag vet iaf vad hon går igenom och jag kommer finnas där för henne.
Till alla er som misshandlar eller misshandlat, tänk på att ni förstör en människas liv för evigt. Det sätter sådana spår som aldrig kommer försvinna. Vad är ni för svaga människor igentligen som inte kan prata utan tar till våld ??
Säger bara en sak.... ni är inte värda ett skit i mina ögon. Go to hell !!
Postat i Nu är jag ARG !! | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: linda

va i helvete hade vi hunnit flytta då?.Kände du killen fy fan va arg ja blir på sånna jävla idioter.Gumman ja lider me dig<333.Va fan har folk för problem om dom ska ge sig på o misshandla folk stakars er va ficka han för straff? Stackars henne me va fan va det för jävla brud som gav sig på henne.Ja blir så jävla arg för eran skull fan ni är så jävla snälla o goa.Sorry ja blir så arg gumman.Ta hand om er o hälsa alla barn så ses vi i aug.Puss o kram älskar dig

2009-03-08 (00:44:56)

Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-03-08 (00:50:28) www http://memie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: